FREE

فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ --۱۸ الرحمن

FREE

فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ --۱۸ الرحمن

FREE
امیرحسین سروی هستم دانش آموزی از دیار ایرانیان و خطه ی فارس و شهر فسا و مشغول به تحصیل در دبیرستان استعداد های درخشان فلاحی .تنها هدف من از ایجاد این وبلاگ ارائه مطالبی برای افزایش علوم شما از همه لحاظ.این مطالب به شما تقدیم می شوند با موضوعاتی در خصوص موسیقی سنتی ایران چون من خودم هم دو موسیقی کار میکنم یکی موسیقی کلاسیک و دیگری هم موسیقی ضربی اولی اش ویالن و دومی اش هم دف می باشد.همچنین موضوعات مطالب وبلاگ در خصوص زیست شناسی و دروس مدرسه نیز می باشد که ما در این مورد بیشتر بحث خواهیم داشت.موضوعات متفرقه ی دیگری هم خواهید دید اما من به این دو موضوع بیشتر اهمیت میدهم.گفتم اهمیت میدهم اما زیاد از حد درباره شان نمی نویسم.
مرا با نام زیر در اینستاگرام دنبال کنید
sarviamirhossein
آخرین نظرات
شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲،

پیری پیری پیری

سحرگه به راهی یکی پیر دیدم
سوی خاک خم گشته از ناتوانی

بگفتم: چه گم کرده‌ ای اندرین راه؟
بگفتا: جوانی، جوانی، جوانـــی

(ملک شعرای بهار)

پیری

ادامه مطلب را بخوانید تا...

قدر لحظه لحظه ی عمر خود را درک کنیم

این لحظه ها ارزشمندتر از آن هستند که برای نادانی و جهل تباه شوند

قدر جوانی را،قدر با هم بودنمان،قدر لحظه هایمان،قدر زندگیمان،قدر نفسمان،قدر آخرتمان،قدر سعادتمان و در نهایت قدر نکته نکته ی زیبای قرآن را بدانیم

ما با قرآن و آنچه گوید قدر عمر را خواهیم دانست و شیرینی جوانی و زندگی را درک خواهیم نمود.

آنگونه نباشیم که بعد ها که آنقدر ضرر و زیان دیدیم و پیر و فرتوت شدیم؛مجبور شویم که زبان باز کنیم و بگوییم:انی ظلمتٌ نفسی(همانا من به خودم ستم کردم)

به خودتان،اطرافیانتان،جامعه تان و روح پاک خداگونه ی درونتان ظلم نکنید.ما آنقدر برتر و بالاتر از موجودات دیگر عالم هستیم که ارزش آن را داشته ایم و روح خداوندی را دریافت کرده ایم ما آنقدر فاضل بوده ایم که خداوند گوید:و نَفَختٌ فیهِ من روحی(و از روح خود را در او دمیدم)

ما آنقدر برتر از آن هستیم که...


پیامبر(ص):

آدمیزاد پیر می شود و دو چیز از او جوان می شود: حرص مال و حرص عمر


پندی هم از قابوس نامه:

    ای پسر هر چند توانی پیرعقل باش. نگویم که جوانی مکن. لکن جوانی خویشتن دار باش. ... بهره ی خویش به حسب طاقت خویش از روزگار خویش بردار که چون پیر شوی خود نتوانی چنانکه آن پیر گفت: «چندین سال خیره غم خوردم که چون پیر شوم خوب رویان مرا نخواهند اکنون که پیر شدم خود ایشان را نمی خواهم؛»

    و این نکته که انسان هر روز که سنش بالاتر رود آسیب پذیری و ضعف و بیماریها بیشتر می شود را اینگونه گفته است: «در کتابی خواندم که مردم تا سی و چهار ساله هر روز بر زیادت باشد بقوت و ترکیب. و پس از سی و چهار ساله تا به چهل سال همچنان بپاید، زیادت و نقصان نکند چنانکه آفتاب میان آسمان رسد، بطیء السیر بود تا فروگشتن. و از چهل سالگی تا پنجاه سال هر سالی در خویشتن نقصانی بیند که پار ندیده باشد. و از پنجاه سالگی تا به شصت سال هر ماه در خویشتن نقصانی بیند که در ماه دیگر ندیده باشد. و از شصت سال تا هفتاد سال هر هفته در خویشتن نقصانی بیند که هفته ی دیگر ندیده باشد. و از هفتاد سال تا هشتاد سال هر روز در خود نقصانی بیند که دی(دیروز) ندیده باشد و اگر از هشتاد برگذرد هر ساعتی دردی و رنجی بیند که در ساعت دیگر ندیده باشد».


پس قدر ثانیه هایی را که از عمر خود خرج می کنیم بداینم و برایشان برنامه داشته باشیم.برنامه ای که رو به رشد وکمال باشد و رفتن به سوی قله ها را در پی داشته باشد.

خدا قوت

نظرات (۱)

سلام برادر
مطلبت خوبه.مقام معظم رهبری در مورد جوانی نظر جالبی دارند:
(مهمترین مظهر قدردانى از جوانى همین است که ... خود را در زمینه‏ هاى تزکیه و اخلاق پیش ببرید؛ این ان‏شاءاللَّه ذخیره‏ى همه‏ ى زندگى شما خواهد شد.)
پس چه بهتر که تو ایام جوانی بتونیم برای اون دنیای خودمون خیلی توشه جمع کنیم.
یا زهرا(س)
پاسخ:
سلام ممنون
دقیفا همینطور است که البته همین تزکیه و اخلاق رو می تونیم توی قرآن و در آداب بزرگان و نیکان و پاکان مشاهده نماییم
بازهم منتظر نظرات زیبایتان هستیم
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی