FREE

فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ --۱۸ الرحمن

FREE

فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ --۱۸ الرحمن

FREE
امیرحسین سروی هستم دانش آموزی از دیار ایرانیان و خطه ی فارس و شهر فسا و مشغول به تحصیل در دبیرستان استعداد های درخشان فلاحی .تنها هدف من از ایجاد این وبلاگ ارائه مطالبی برای افزایش علوم شما از همه لحاظ.این مطالب به شما تقدیم می شوند با موضوعاتی در خصوص موسیقی سنتی ایران چون من خودم هم دو موسیقی کار میکنم یکی موسیقی کلاسیک و دیگری هم موسیقی ضربی اولی اش ویالن و دومی اش هم دف می باشد.همچنین موضوعات مطالب وبلاگ در خصوص زیست شناسی و دروس مدرسه نیز می باشد که ما در این مورد بیشتر بحث خواهیم داشت.موضوعات متفرقه ی دیگری هم خواهید دید اما من به این دو موضوع بیشتر اهمیت میدهم.گفتم اهمیت میدهم اما زیاد از حد درباره شان نمی نویسم.
مرا با نام زیر در اینستاگرام دنبال کنید
sarviamirhossein
آخرین نظرات
جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۲،

از خون جوانان وطن لاله دمیده...

از خون جوانان وطن لاله دمیده نام هفتمین و مشهورترین تصنیف از مجموعه سروده‌های عارف قزوینی است.این تصنیف با نام‌های «راز دل» و «هنگام می» نیز شناخته شده‌است.

مضمون این تصنیف اشاره به افسانه‌ای دارد که از قطرات خون سیاوش(یکی از قهرمانان شاهنامه)، گلهای لاله روئیده‌است.مضمون این سرود با گذشت یکصدسال، همچنان در نوشتارهای سیاسی دوران معاصر، مشاهده می‌شود.

عارف قزوینی در دیوان خود و در مقدمه‌ای بر این تصنیف، آورده‌است:

این تصنیف در دوره دوم مجلس شورای ایران در تهران ساخته شده‌است. بواسطه عشقی که حیدرخان عمواوغلی بدان داشت، میل دارم این تضنیف به یادگار آن مرحوم طبع گردد. این تصنیف در آغاز انقلاب مشروطه ایران بیاد اولین قربانیان آزادی سروده شده است.
برای دانلود این شعر غنایی(آهنگ) که با صدای 4 هنرمند تاریخی ایرانی است و خواندن مطالب بیشتر درمورد این شعر به ادامه مطلب بروید...

نخستین اجرای این تصنیف، با صدای خود عارف بود. عارف این تصنیف را تنها با یک سه تار اجرا می‌کرده‌است.متاسفانه از اجراهای عارف هیچ نسخه صوتی وجود ندارد. این تصنیف بعدها، بارها توسط خوانندگان مختلف همچون افتخار و زری امجد(۱۲۹۱)، عبدالله دوامی (۱۲۹۳) و عسگر عبدالله یف (درتفلیس و در همان سال‌ها)، اجرا گردید. یکی از مشهورترین آثار ضبط شده از این تصنیف، با صدای الهه در حدود سال‌های ۱۳۴۰ در برنامه رادیوییگل‌های رنگارنگ با همکاری یک ارکستر ۵۰ نفره صورت گرفت. این اجرا بر اساس روایت‌های شفاهی از اجرای خود عارف تنظیم شده‌است.

ولی مشهورترین اجرای این اثر، مربوط به سال ۱۳۵۱ و با صدای محمدرضا شجریان و همکاری گروه شیدا است. در سال ۱۳۵۸ این اثر با تنظیم متفاوتی از فرامرز پایور و صدای محمدرضا شجریان بازخوانی گردید.

از دیگر اجراهای مشهور این اثر می‌توان به اجرای سالار عقیلی،علیرضا قربانی، پریسا، سیما بینا و حتی پرویز پرستویی اشاره نمود.

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید...

استاد پریسا.mp3

استاد سالار عقیلی.mp3

استاد شجریان.mp3

با صدای استاد الهه.mp3

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۸

نظرات (۲)

mamnun az etelaati ke share kardi.dar morede baqie tasnifhaye aref ham mishe ettelaat bedi lotfan.
سلام لطفا اهنگ هاتون قابل دریافت نیست
پاسخ:
سلام بزودی این مشکل رفع خواهد شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی