FREE

فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ --۱۸ الرحمن

FREE

فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ --۱۸ الرحمن

FREE
امیرحسین سروی هستم دانش آموزی از دیار ایرانیان و خطه ی فارس و شهر فسا و مشغول به تحصیل در دبیرستان استعداد های درخشان فلاحی .تنها هدف من از ایجاد این وبلاگ ارائه مطالبی برای افزایش علوم شما از همه لحاظ.این مطالب به شما تقدیم می شوند با موضوعاتی در خصوص موسیقی سنتی ایران چون من خودم هم دو موسیقی کار میکنم یکی موسیقی کلاسیک و دیگری هم موسیقی ضربی اولی اش ویالن و دومی اش هم دف می باشد.همچنین موضوعات مطالب وبلاگ در خصوص زیست شناسی و دروس مدرسه نیز می باشد که ما در این مورد بیشتر بحث خواهیم داشت.موضوعات متفرقه ی دیگری هم خواهید دید اما من به این دو موضوع بیشتر اهمیت میدهم.گفتم اهمیت میدهم اما زیاد از حد درباره شان نمی نویسم.
مرا با نام زیر در اینستاگرام دنبال کنید
sarviamirhossein
آخرین نظرات

سوالات عجیب و شگفت از شیمی اول دبیرستان درضمن خیلی خیلی عالیه و طراحش هم خودمم و خلاصه...

برای کسانیکه دوست دارن مطلبی رو تفننی یاد بگیرن و اصلا از حلش خسته نشن

این سوالات برای کسی هست که خط به خط کتابش رو بخونه و خلاصه کتاب رو مثل مولفش توی دستش داشته باشه

سوالاتی که در هیچ کتای درسی و کمک آموزشی ای پیدا نخواهید کرد

سوالات از تمام فصل های کتاب

خلاصه بگم سوالات برا کسایی هست که امتحانات مدرسه ی خودشون رو بیست بشن و بعد بیان اینا رو حل کنن و البته دید تازه ای رو هم به محاطب خواهد بخشید.


برای دانلود روی کلمه ی دانلود کلیک کنید.


دانلود

نظرات (۲)

سلام بر برادر عزیز
ما آخر نفهمیدیم شما میخواهید متخصص مغز و اعصاب بشید یا شیمیدان؟
سوالاتت را دیدم.جالب بود.البته تعدادشون خیلی زیاد بود و یاد کنکور افتادم.
(اسم کنکور آوردم،انشاالله که توی کنکورت موفق بشی و هر رشته ای که علاقه داری قبول بشی.)
ما را هم دعا کنید.
یا زهرا(س)
پاسخ:
سلام و درود
راستی استاد ببخشید که در محضر شما مهندس شیمی من سوال شیمی مطرح کردم البته خوشحال میشم اگر نظری در مورد سوال ها بدید.
ممنونم از این تشویقتون امیدوارم شما هم توی همه ی زمینه ها ی زندگیتون سربلند باشید و البته این سربلندی رو با یاد و خاطر شهدا بدست خواهید آورد.شهدا را فراموش نکنیم...
انشالله...
محتاجیم به دعا
یا علی(ع)

در سوره الرحمن چرا آیه فبای الاء ربکما تکذبان این همه تکرار شده است ؟

در سوره الرحمن خداوند نعمت‏های گوناگون خود را اعم از مادی و معنوی یکایک گوشزد بندگان نموده و بعد جن و انس را مخاطب قرار داده و می‏گوید کدام یک از نعمت‏های پروردگارتان را تکذیب می‏کنید این استفهام استفهام تقریری است که در مقام اقرار گرفتنمی‏آورند لذا در روایتی آمده است بعد از این جمله بگوئیم پروردگارا ما هیچ یک از نعمت‏های تو را تکذیب نمی‏کنیم لا بشی‏ء من الائک رب اکذب
کمی دقت در نعمت هائی که خداوند در این سوره گوشزد می‏کند با جزئیات و ریزه‏کاریها و اسراری که در هر یک از این نعمت نهفته است کافی است که حس شکرگزاری را در انسان برانگیزد و او را به دنبال عرفان و شناخت مبدأ این نعمت‏ها بفرستد به همین دلیلخداوند از بندگانش بعد از ذکر این نعمت‏ها نسبت به یک یک آنها اقرار می‏گیرد این تکرار نه تنها منافاتی با فصاحت و بلاغت ندارد بلکه خود یکی از فنون فصاحت است.
این درست به آن می‏ماند که پدری فرزند فراموش کارش را مخاطب ساخته می‏گوید آیا فراموش کردی کودکی خرد و ناتوان بودی چه خون جگرها برای پرورش تو خوردم. آیا فراموش کردی هنگامی که به مرحله جوانی رسیدی و نیاز به همسر داشتی پاکترین همسررا برایت انتخاب کردم.
آیا فراموش کردی نیاز به خانه و وسائل زندگی داشتی برایت فراهم کردم. پس این سرکشی و بی‏مهری از چیست.
خداوند منان نیز نعمت‏های گوناگونش را به این بشر فراموش‏کار یادآور می‏شود و به دنبال هر بخش از این نعمت‏ها از او سؤال می‏کند «کدامیک از اینها را تو انکار می‏کنی؟!» پس این نافرمانی و طغیان از چیست در حالی که اطاعت من نیز رمز تکامل و پیشرفت خودشما است و از آن چیزی عاید پروردگارتان نمی‏شود. (تفسیر نمونه، ج 23، ص 113 ـ 115)

پاسخ:
بله
ممنون از اطلاعات با ارزشتون و ممنون از اینکه عنایتی بر وبلاگ من دارید انشالله که سعادتمند باشید و پیروز
و امیدوارم که همه ی ما توفیق بهرمندی از علوم و معجزات آیات نور را پیدا نماییم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی